Romasanta[2004]Eng.DvDrip.Swesub.NeRoZ

seeders: 4
leechers: 8
Added on June 13, 2008 by in Movies
Torrent verified.


Available in versions: 1080pBlu-RayDVDRip

Romasanta[2004]Eng.DvDrip.Swesub.NeRoZ (Size: 894.59 MB)
 Romasanta[2004]Eng.DvDrip.Swesub.NeRoZ.avi894.59 MB

Description

http://www.imdb.com/title/tt0374180/








Language: Eng



Subs: Yes swesub inbedded in the file (inbränd svensk text)



Genre: Action | Horror



Runtime:90 min



MPAA:Rated R for violence, some sexuality, nudity and brief language.



User Rating: 5.3/10 (1,134 votes)



Video: XVID 640x360 25.00fps 1143Kbps



Audio: MPEG Audio Layer 3 44100Hz stereo: 128Kbps [Audio 1]



DvDrip by NeRoZ



..................................................................................



Berättelse:



1850. Norra Spanien. Vargar har blivit en plåga i skogarna. Fler och fler människor försvinner. De sargade kropparna återfinns med såväl precisa kirurgiska ingrepp som våldsamma rivsår. Det är en motsägelse som terroriserar den lokala befolkningen som inte längre vågar bege sig ut i skogarna. Legenden om varulven från Allariz sprider sig som en löpeld från by till by. Barbara och hennes syster Josephine bor i ett isolerat beläget hus i utkanten av skogen. Enda gången de känner sig säkra är när de har besök av Manuel, en resande affärsman som också är Josephines älskare men som också Barbara har ett gott öga till. Manuel tar med sig Josephine till staden och när han återvänder, ensam, så inleder han en passionerad romans med Barbara, Men Barbara misstänker att hennes syster aldrig kom fram till staden. Hur kommer det sig att Manuel är den enda som utan fruktan kan färdas genom skogarna natt som dag? Och vad döljer sig för hemligheter under tyget i hans vagn?



Jag skrev i min recension av ?Second name? följande: ?Jag hoppas och tror att Plaza lyckats bättre med den nya varulvsfilmen Romasanta och att han där hittar sin egen stil istället för att försöka rida på Balaguer≤s succévåg?. Och gissa om jag hade rätt! Paco Plaza visar sig här besitta stora talanger och en fantastisk känsla för bildspel och komponeringar. Utsökt vackra scenarios och genuina 1800-talsmiljöer (som inte kan vara alltför svåra att hitta om man som här spelar in i Spanien). Filmen är baserad på den sanna berättelsen om den resande försäljaren Manuel Blanco Romasanta som 1852 stod anklagad för mordet på 13 människor. I rättegången hävdade han bestämt att han led av en sjukdom som fick honom att begå de brutala morden. Han led av lykantropi.



I rollerna ser vi Julian Sands som Manuel Romasanta och den bedårande Elsa Pataky som Barbara ? Elsa som efter Monica Bellucci måste vara den vackraste skådespelerskan i Europa. :) Lovorden har en tendens att hagla och jag kan utan tvekan påstå att detta bokstavligen är den vackraste film på varulvstemat som någonsin gjorts. Och då menar jag den vackraste. Kul att se att Paco Plaza äntligen funnit en egen filmstil och han kan nu etablera som en av de europeiska regissörer som vi kan förvänta oss mycket bra från i framtiden. Snyggt berättad, skickligt genomförd och med en annorlunda och spännande story. Så söker man något nyskapande i en annars så förutsägbar genre som denna så kan jag varmt rekommendera denna film som med sin kalla nos är där och sniffar på en sexa?







Plot Outline:



An uproar is caused when some mutilated cadavers are discovered, giving way to the legend of the "Werewolf of Allariz"...



...................................................................................



Cast:





Julian Sands ... Manuel Romasanta



Elsa Pataky ... Bβrbara



John Sharian ... Antonio

Gary Piquer ... District Attorney Luciano de la Bastida

David Gant ... Professor Philips

Maru Valdivielso ... Marøa

Luna McGill ... Teresa



Carlos Reig-Plaza ... G≤mez (as Carlos Reig)



Reg Wilson ... Judge



Ivana Baquero ... Ana

Laura Ma±β ... Antonia

Sergi Ruiz ... Francisco

Itziar Fenollar ... Benita

Carlos Sante ... Hunter 1

Jaume Montané ... Ra˙l









..................................................................................



Enjoy&Seed!

Sharing Widget


Download torrent
894.59 MB
seeders:4
leechers:8
Romasanta[2004]Eng.DvDrip.Swesub.NeRoZ

Trailer


All Comments

Please seed! There are no seeders!
THANK YOU
nice
downloading...
at last english
Thanks
thanks