Jenna Bailey - Het geheime tijdschrift, NL Ebook(epub)

seeders: 11
leechers: 2
Added on October 29, 2013 by Swapmasterin Books > Ebooks
Torrent verified.



Jenna Bailey - Het geheime tijdschrift, NL Ebook(epub) (Size: 1.99 MB)
 Geheime Tijdschrift, Het - Jenna Bailey.epub1.99 MB

Description

Jenna Bailey - Het geheime tijdschrift, NL Ebook(epub)







Auteur: Jenna Bailey

Pagina's: 362

Uitgever: Artemis & Co

jaar van uitgifte: 2009

genre: Roman



Beschrijving

Wie kan mij helpen? Ik leef een eenzaam leven, aangezien ik geen nabije buren heb. Ik kan het me niet

veroorloven een radio te kopen. Ik houd van lezen, maar zonder bibliotheek in de buurt heb ik maar weinig

boeken tot mijn beschikking… Kan iemand een bezigheid voor mij bedenken die mij zal aanspreken en die niets kost!



Het geheime tijdschrift is het ontroerende verhaal van een groep vrouwen in Engeland en Schotland die jaren lang

hun meest intieme gedachten en belevenissen met elkaar deelden. In openhartige artikelen schreven zij over hun

persoonlijke levens: het moederschap, een geheime verliefdheid, de eenzaamheid tijdens de oorlog, of de zorgen

om een ziek kind. Maar ook over werk, maatschappelijk succes en politiek. Daarmee schetst dit boek een prachtig

beeld van vrouwenlevens in de twintigste eeuw.



Het geheime tijdschrift werd 1935 opgericht naar aanleiding van een ingezonden brief van een wanhopige, jonge

moeder. Zij schreef naar een vrouwenblad over de eenzaamheid en de verveling van haar bestaan als huismoeder.

Ondanks haar studie en ambities moest zij na haar huwelijk stoppen met werken. Maar aangezien de

brievenschrijfster geen enkele voldoening vond in haar huishoudelijke taken, zocht zij naar een bezigheid. Er

reageerden vrouwen uit het hele land, en een aantal van hen besloot een geheim tijdschrift op te richten.

Niemand van hen kon op dat moment vermoeden dat de vriendschap die op deze manier ontstond zo sterk zou

blijken dat het tijdschrift gedurende hun hele leven zou blijven bestaan.



Toen Jenna Bailey meer dan een halve eeuw later in een archief van de universiteit van Sussex op een aantal

handgeschreven jaargangen van het blad stuitte, raakte zij gefascineerd door de verhalen en besloot zij op zoek te

gaan naar de vrouwen van het geheime tijdschrift.




meer details over het boek vindt u hier

Sharing Widget


Download torrent
1.99 MB
seeders:11
leechers:2
Jenna Bailey - Het geheime tijdschrift, NL Ebook(epub)