Cees Nooteboom - De omweg naar Santiago, NL Ebook

seeders: 6
leechers: 0
Added on March 8, 2014 by Swapmasterin Books > Ebooks
Torrent verified.

Cees Nooteboom - De omweg naar Santiago, NL Ebook (Size: 3.3 MB)
 De Omweg Naar Santiago - Nooteboom, Cees.epub3.3 MB

Description

Auteur: Cees Nooteboom

Pagina's: 398

Uitgever: Bezige Bij

jaar van uitgifte: 2009

genre: Reisverhalen

ISBN10 9023441303

ISBN13 9789023441304

Beschrijving

De omweg naar Santiago is een van de mooiste reisboeken uit de Nederlandse literatuur. Het is de neerslag van alle

omzwervingen van Cees Nooteboom in Spanje, waarbij hij de lezer meeneemt op zijn ontdekkingstocht door de

geschiedenis, kunst en literatuur van het land dat hem gaandeweg veroverde.

`Spanje is bruut, anarchistisch, egocentrisch, wreed, Spanje is bereid zich voor onzin de das om te doen, het is

chaotisch, het droomt, het is irrationeel. Het veroverde de wereld en wist er niets mee te doen, het haakt in zijn

middeleeuwse, Arabische, joodse en christelijke verleden en ligt daar met zijn eigenzinnige steden gebed in die

oneindige lege landschappen als een continent dat aan Europa vastzit en geen Europa is. Wie niet geprobeerd heeft

te verdwalen in de labyrintische complexiteit van zijn geschiedenis weet niet waar hij doorheen reist. Het is een

liefde voor het leven, aan de verbazing komt nooit een eind. En uiteindelijk is De omweg naar Santiago een charmant

zelfportret. `Het Spaanse karakter en het Spaanse leven corresponderen met datgene waar ik over ga , met bewuste

en onbewuste dingen in mijn wezen, met wie ik ben.

meer details over het boek vindt u hier

Sharing Widget

Download torrent
3.3 MB
seeders:6
leechers:0