Ad Visser's Brainsessions

seeders: 1
leechers: 1
Added on September 15, 2012 by hornagein Music > Mp3
Torrent verified.



Ad Visser's Brainsessions (Size: 62.69 MB)
 03 - Brainsession 1 - The Guided Flight.mp328.34 MB
 04 - Brainsession 2 - The Free Flight.mp328.29 MB
 02 - Introsession - The Entrance.mp35.57 MB
 01 - Welcome.mp3493.76 KB

Description

AD VISSER'S BRAINSESSIONS

MUZIEK = GELUID = TRILLING = FYSICA

Muziek is een stemmingmaker, dat heeft iedereen wel eens ervaren. De symfonie van klanken brengt een luisteraar in een bepaalde gemoedstoestand. Maar evenals taal heeft muziek in verschillende werelddelen een andere structuur. Zo kent men in India een andere toonladder dan die wij die hier kenen. Multimedia performer Ad Visser concludeerde dat wanneer er naast elkaar meerdere waarheden zijn, er een diepere waarheid onder moet liggen. Begin jaren tachtig begon hij daarom muziek te maken op basis van formules uit de fysica. Hij zocht naar de essentie van muziek en redeneerde muziek = geluid = trilling = fysica Dat hij een diepere betekenis boven tafel kreeg, blijkt uit de klinkende resultaten! Met steun van experts uit diverse disciplines ontwikkelde hij muziek en project verder. Zijn muziek brengt de hersenen onder andere in de zogenaamde alpha?staat waardoor een volledige ontspanning van het lichaam en verruiming van het bewustzijn ontstaat. Van zijn eerste twee cd's Brainsessions 1 & 2 gingen ruim 200.000 exemplaren over de toonbank. Zijn recente cd, 'Kamasutra experience', verruimt de geest voor sexbeleving naar hoger niveau ('train your brain for better sex') en is wederom een succes. Kortom Ad Visser's cd's en zijn ontwikkelde maatschappelijk?filosofische systemen, zijn spraakmakend. Een gesprek over zijn never ending story

'Als kind hoorde ik altijd al muziek in m'n hoofd. Complete nieuwe symfonieën. Het heeft lang geduurd voor ik er achter was dat andere kinderen dat niet hadden. Ik dacht dat iedereen dat in z'n hoofd had," vertelt de in Amsterdam opgegroeide Ad Visser. Muziek hoorde er van kinds af aan bij, maar ook lieten zijn ouders hem al jong kennismaken met metafysica, filosofie, verschillende godsdiensten en kunst. "Op zevenjarige leeftijd ging ik voor het eerst met m'n ouders naar het Stedelijk Museum in Amsterdam en de moderne kunst greep me. Het museum werd m'n speelterrein; bijna iedere dag was ik er en liet mijn jeugd inkleuren door de moderne kunst."

Zo goed mogelijk jezelf worden

Hoewel hij de beeldende kunst nooit meer heeft losgelaten, heeft Ad Visser nooit de ambitie gehad kunstschilder of museumdirecteur te worden; zijn beroepskeuze als kleuter was dierenarts. Dat hij zich anders heeft ontplooid is bekend. Ad Visser werd 's lands bekendste DJ en als Tv-presentator presenteerde hij van 1970 tot 1985 AVRO's Toppop. In de tussentijd bleef hij zich op breed gebied ontwikkelen. Zijn beroemde radioprogramma Superclean Dreammachine, tien cd's en de internationaal verschenen roman Sobriétas (bestseller!) zijn daar voorbeelden van.
Hij creëerde systemen waarmee men zich zo goed mogelijk kan ontplooien en om daardoor 'zo goed mogelijk zichzelf te worden'. "Op z'n gunstigst leef je tachtig jaar op deze planeet. Er zijn genoeg mensen die op hogere leeftijd tot de conclusie komen dat ze een leven lang van alles gedaan hebben, maar dat ze nog steeds niet weten wie zij nu eigenlijk zijn. Die gedachte houdt mij al sinds mijn kinderjaren bezig.

Geleidelijk aan ben ik tot het inzicht gekomen hoe je het uiterste uit jezelf kan halen. Wanneer je zo goed mogelijk jezelf wordt, beïnvloed je daarmee je persoonlijke geluk.
En hoe beter je je voelt, des te beter je ook kunt functioneren in de maatschappij. Het is een positieve flow. Het geestelijke klimaat is bepalend voor hetgeen waartoe we ons laten inspireren," aldus Ad Visser die sessies geeft, zogenaamde Braintalks, waarin hij onder andere managers in het bedrijfsleven heldere technieken geeft om zich genoemd inzicht eigen te maken.

Maatschappelijk?filosofisch systeem

Van de een op de andere dag voerde hij zelf radicaal zijn eigen systeem in. Hij stopte na vijftien jaar met Toppop, radio en journalistieke activiteiten, haalde zijn bureau leeg, week af van rolpatronen, legde zich toe op 'het eigen ik' en stelde vanaf dat moment creativiteit centraal.
Toeval of niet, tijdens zijn interessante uitleg gaat het alarm van Ad's horloge af: het is precies 16.00 uur. Iedere dag op deze tijd geef ik mijzelf middels dit horloge een signaal. Dat doe ik om mezelf scherp te houden. Heb ik vandaag gedaan waar ik werkelijk voor leef en gehandeld naar wie ik ben? Of heb ik me misschien laten afleiden door de waan van de dag? Als ik ontevreden ben over het resultaat heb ik nog tijd genoeg om deels in 'kantoortijd' en gedurende de avond om bij te stellen," onderbreekt hij het verhaal.
Het maakt duidelijk dat hij inderdaad leeft volgens zijn eigen maatschappelijk?filosofisch systeem en dat zijn filosofie verre van zweverig is. De kracht van zijn systeem is juist dat het midden in de maatschappij staat. Ieder heeft een eigen beleving van het leven en daarnaast moet je afwachten hoe het leven zich aan je manifesteert. Het is aan jou hoe je daarin staat; van binnenuit reageer je anders op je omgeving en heb je te maken met een ogenschijnlijke paradox. Verstand en emotie zijn meestal verweven, maar in ieder geval verschillend benoemd en zij kunnen elkaar behoorlijk tegenspreken.

Opdracht één is dus: maak van die twee begrippen een eenheid in plaats van een paradox. Een tweede belangrijke paradox is individu en maatschappij.
Je kan de maatschappij als vijand zien, maar je kan het ook zien als een eiland vol kansen en mogelijkheden waarop jij leeft. je ervaart de maatschappij anders dan de innerlijke wereld terwijl beiden onderdeel zijn van hetzelfde. Zet ze dus niet tegenover elkaar, maar maak er in plaats van een paradox, een eenheid van."

Van alle tijden

De ideeën van Ad Visser zijn niet tijdsgebonden. Het is zeker niet zo dat zijn gedachtegang thuishoort in de New Age?stroming. Het is van alle tijden. Het betreft de essentiële vragen van het bestaan. Anno 2000 leeft men steeds verder weg van zijn gevoelens. "Men leeft in onze zogenaamde communicatiemaatschappij steeds meer in het woord, dat wil zeggen dat men in taal leeft en niet in de beleving. Daardoor raakt men los van de gevoelservaring.

Een voorbeeld: neem het woord 'zomerdag'. Waaraan denk je, wat zie je? je mooiste herinnering? Zie je een strand met blauwe lucht? Voor veel mensen blijft het een woord! 'Zomerdag' zijn tekens achter elkaar geworden zonder gevoel. En daar kom ik met m'n systeem; ik heb technieken ontwikkeld die iedereen kan toepassen, die woord en ervaring weer samenvoegen. Dat brengt geestelijke harmonie en innerlijke kracht "

Muziek verruimt geest en ontspant lichaam

Bijzonder is Ad's dagelijkse werkwijze, waarbij creativiteit en flexibiliteit de organisatiestructuur vormen en waarin producten als cd's en performances tot stand komen. Brainsessions (cd en live performance) brengt je hersenactiviteit in het zogenaamde alpha?ritme. De muziek verruimt de geest en ontspant het lichaam. Stress verdwijnt en maakt plaats voor innerlijke rust en geestelijke helderheid.
Een dergelijk project klinkt als muziek in de oren, want op die manier hebben mensen een hulpmiddel om zo goed mogelijk te functioneren. Maar is het effect concreet en meetbaar? Verschillende toepassingen tonen aan dat Ad Visser met deze cd's en performances letterlijk en figuurlijk op de goede golflengte zit. Tijdens de ontwikkelingen die vooraf gingen aan Brainsessions, is hij uitgegaan van het principe: muziek = geluid = trilling = fysica en ontdekte dat muziek gemaakt op basis van bepaalde formules uit de fysica je in een andere bewustzijnsstaat brengt. Hij zocht op een bepaald moment contact met onder andere de hersendeskundige Prof. Dr. Schadé. Hij bevestigde hem dat zijn geluidsgolven de hersenactiviteit beïnvloeden en dat zijn project de luisteraar in een alpha?staat, 'een verhoogde staat van welbevinden', brengt."

De nieuwe cd's worden inmiddels ook toegepast in de gezondheidszorg, maar ook veel ondernemingen, stichtingen en overheidsinstellingen maken gebruik van Ad Vissers projecten, zoals:

Braintalks (om meer resultaat uit je brein halen)
Brainsessions (om onder druk te kunnen presteren en spanning & stress achter je te laten)
Creative Sessions (om je creativiteit, probleemoplossend vermogen, ID-stroom, direct te kunnen vergroten)
Minister De Boer bood de Haagse politici een Ad's performance Brainsessions aan namens het ministerie van VROM. De Mobiele Eenheid, maar ook het verplegend personeel van het UMC (15.000 mensen) onderwierpen zich aan de heldere bewoordingen en bijzondere belevenissen van Ad Visser. Zowel de Braintalks, Brainsessions als de Creative Sessions zijn succesvol. Internationale top tien reclamebureaus weten ook de weg naar Ad te vinden om hun inventiviteit op te laden. "Deze sessies waarbij creativiteit, in andere woorden: het probleemoplossend vermogen van mensen direct wordt vergroot, kunnen onmiddellijk antwoorden genereren. Dat lukt feilloos. Mensen zijn daarbij vaak verbaasd over hun eigen resultaat. Men ervaart in deze sessies kort gezegd hoe je de output van je hersenen kunt vergroten."

Never ending story

Wanneer Ad Visser niet zo bewust aan zijn persoonlijke ontplooiing had gewerkt, dan had hij, naar zijn zeggen, Brainsessions, Braintalks en Creativity Sessions nooit ontdekt. En deze projecten zijn voor hem niet het creatieve eindpunt. De recent verschenen cd Kamasutra Experience met als subtitel 'Train your brain for better sex' bewerkstelligt bij de luisteraar een lichamelijke en geestelijke afstemming voor optimale sexbeleving; het is zelfs mogelijk om op andere plaatsen in het lichaam orgasmen te ervaren. De NVSH (Nederlandse Vereniging voor Sexuele Hervorming) betrekt inmiddels Ad's methode in hun nieuwe cursuspakket.

Ad Visser blijft zich ontwikkelen. Hij ziet de dingen los van tijd en plaats en staat open voor culturen, religie, filosofie en techniek. Naast zijn bed is steevast een stapel van ruim vijftig boeken te vinden. 1k loop altijd zo'n vijftig boeken achter: er is zoveel te lezen en ik wil over een onderwerp tientallen boeken vanuit verschillende invalshoeken bestuderen." Over de beïnvloeding van de hersenactiviteit raakt hij nooit uitgesproken en leergierig als hij is, blijft Ad Visser zich verdiepen en verbreden. "Binnenkort ga ik naar Nepal om daar in een Tibetaans klooster een Brainsession voor monniken te houden. Toevallige omstandigheden brachten mij een uitnodiging voor een lezing in het betreffende klooster. Na de lezing werden wij uitgenodigd voor de lunch. Zo kwamen we in contact met de Lama. We spraken over de verschillende staten van zijn en dus ook over Brainsessions. De Lama heeft ons uitgenodigd en ik maak er waarschijnlijk ook een documentaire van! Ik vind het een inspirerende ontwikkeling om juist een Brainsession in het Oosten te houden; want wij westerlingen hebben tenslotte op esoterisch terrein altijd een voorbeeld aan het Oosten genomen! Het is een bijzondere ervaring om daar nu kennis te mogen overdragen. En zo zie je maar: het is een never-ending story."

Sharing Widget


Download torrent
62.69 MB
seeders:1
leechers:1
Ad Visser's Brainsessions

All Comments

Thnx!
Sorry about not seeding this one, i've been traveling for a couple of months so my computer was offline. I'm seeding the torrent again since today! Thanks for the interest!