Pippi.LÃ¥ngstrump.S01.SWEDISH.DVDRip.Xvid-Sabelmaseeders: 14
leechers: 1
Pippi.LÃ¥ngstrump.S01.SWEDISH.DVDRip.Xvid-Sabelma (Size: 4.42 GB)
Description
Hela tv-serien med Pippi LÃ¥ngstrump.
Avsnitt 1-3 PIPPI FLYTTAR IN I VILLA VILLEKULLA: En dag upptäcker Tommy och Annika att nÃ¥gon har flyttat in i det stora gamla huset. De fÃ¥r en ny vän - och sÃ¥ börjar äventyret. PIPPI ÃR SAKLETARE OCH Gà R Pà KALAS: Pippi är bra pÃ¥ mÃ¥nga saker - t ex att hitta saker som har försvunnit. Men det är andra saker som hon inte är sÃ¥ bra pÃ¥ - som t ex att gÃ¥ pÃ¥ kafferep och uppföra sig fint samtidigt. PIPPI Gà R I AFFÃRER: Det är roligt att gÃ¥ i butiker. Men det är ännu roligare om man har en säck full med pengar. Och det har Pippi. Avsnitt 4-5 PIPPI ORDNAR EN UTFLYKT: När Pippi gÃ¥r pÃ¥ utflykt händer det alltid nÃ¥got roligt och spännande. â Jag undrar om det är svÃ¥rt att flyga, undrar Pippi, och tittar drömmande ner över avsatsens kant. Ner skulle man nog kunna lära sig att flyga. Jag tror minsann att jag skall försöka! âNej Pippi, skriker bÃ¥de Tommy och Annika, oh, snälla Pippi, gör inte det! PIPPI Fà R BESÃK AV TJUVAR: När Pippi fyller Ã¥r ställer hon till med ett riktigt stort kalas. Tommy och Annika fÃ¥r ocksÃ¥ presenter. Sen vill Pippi jaga spöken uppe pÃ¥ vinden. Avsnitt 6-7 PIPPI Gà R Pà TIVOLI: Ett tivoli kommer till stan. Pippi, Tommy och Annika gÃ¥r dit med fickorna fulla med gullpengar. -Starke Adolf är världens starkaste karl, ropar tivolidirektören. Den som kan klÃ¥ honom fÃ¥r 100 kronor! Det kan jag säger Pippi, för jag är världens starkaste flicka. Men jag tycker det är synd att klÃ¥ honom för han ser snäll ut... PIPPI I DEN FÃRSTA SNÃN: Julen närmar sig och Pippi julstökar i Villa Villekulla och slÃ¥r in julklappar. Tommy och Annika skall snart fÃ¥ jullov. Men inte Pippi, för hon gÃ¥r ju inte i skolan. Ansnitt 8-9 PIPPIS JUL: Pippi bakar massor av pepparkakor, men pÃ¥ julafton sitter hon alldeles ensam i Villa Villekulla. Fast Tommy och Annika vill gärna komma och hälsa pÃ¥ förstÃ¥s. PIPPI HITTAR EN SPUNK: Pippi har kommit pÃ¥ ett nytt ord, men kan inte begripa vad det betyder. - Vad det än är sÃ¥ ska jag ta reda pÃ¥ det, säger hon. Kanske att, när allt kommer omkring, "spunk" är en sjukdom. - Jag är rädd att jag har gÃ¥tt och fÃ¥tt spunk, säger hon till doktorn. Det kliar pÃ¥ hela kroppen och ögonen faller totalt ihop när jag sover. Och i söndags mÃ¥dde jag inte riktigt bra när jag hade ätit en tallrik skokräm med mjölk. Avsnitt 10-11 PIPPIS BALLONGFÃRD: Högt ovanför Villa Villekulla svävar Pippi, Tommy och annika i en luftballong. Under tiden gör tjuvarna Dunderkarlsson och Blom ett försök att stjäla Pippis kappsäck som är full med gullpengar. PIPPI ÃR SKEPPSBRUTEN: Prusseluskan skall se efter Tommy och Annika ett par dagar. Men de stÃ¥r helt enkelt inte ut, sÃ¥ de rymmer tillsammans med Pippi till en obebodd ö.En morgon upptäcker de att bÃ¥ten är borta. De skriver pÃ¥ en lapp: "Utan snus i tvÃ¥ dagar försmäkta vi pÃ¥ denna ö" och kastar en flaskpost i havet efter nÃ¥gon som kan rädda dem. Avsnitt 12-13 PIPPI Hà LLER AVSKEDSKALAS: Pippis pappa, Efraim LÃ¥ngstrump, fordom havens skräck, numera negerkung i söderhavet, anlöper en dag med sitt skepp - till Pippis stora förtjusning! Han berättar om sina spännande öventry hos kurredutterna. Nere vid hamnen ligger hans skepp Hoppetossa berett för avgÃ¥ng med Pippi som passagerare. SÃ¥ Pippi ställer till med ett rejält avskedskalas... PIPPI Gà R OMBORD: Den stora dagen har kommit. Pippi skall resa i väg med sin pappa till Kurrekurreduttön. Men vid kajen sitter Tommy och Annika och kämpar med tÃ¥rarna... Regissör: Olle Hellbom SkÃ¥despelare: Inger Nilsson Maria Persson Pär Sundberg Längd: 79 minuter Rippad och uppladdad av mig: Sabelma Related Torrents
Sharing Widget |